411D3AAA-9C45-4D1F-8452-434297F6F6F6

Kjøpsvilkår


Når du bestiller fra D.M. Retro (Dennis M AB, organisasjonsnummer: 556923-4999) godkjenner du samtlige kjøp og leveransevilkår som står beskrevet under.

1. Kjøp


Et kjøp har funnet sted når du som kunde har fått en ordrebekreftelse til din e-post adresse. Når vi har mottatt din bestilling sender vi en ordrebekreftelse til din e-post. Dersom det er noe du vil endre i din bestilling, må du kontakte oss innen 24 timer. For å handle hos D.M. Retro må du være 18 år eller ha din verges godkjennelse.

Husk å beholde din ordrebekreftelse! Den er (forutsatt at betalingen for ordren er gjennomført) din kvittering på ditt kjøp hos oss.


2. Betaling

Vi tilbyr flere ulike måter å betale dine produkter via vår samarbeidspartner Klarna. Etter kjøpet er gjennomført kan du velge å betale med faktura, kort eller med direkte-bank betaling. Vi har ingen faktura-avgift og du kan også velge å dele opp din betalning.


3. Pris

I våre priser er ikke moms/MVA inklusivt. Eventuell moms/MVA og tollavgifter betales av deg som kunde. 


4. Leveranse

Leveringstiden er 3-6 arbeidsdager fra bestillingen gjøres. OBS! På varer som ikke finnes på lageret er leveringstiden lengre. Hold utkikk på vår respektive produktside der vi informerer om en evt. Lengre leveringstid.

Om leveringstiden av en eller annen grunn blir forsinket vil du bli informert om dette snarest mulig.

For å kunne tilby den lave fraktkostnaden på kr. 49 (Fri frakt over kr. 1000) til deg som kunde, har vi valgt å sende alle våre leveranser innen Norge med DHL. DHL leverer de fleste pakker hjem til døren. For varer som ikke blir utløst, debiteres en administrativ avgift på kr. 295. Denne avgiften debiteres om du ikke henter din pakke eller om du oppgir feilaktig adresseopplysninger som forårsaker at pakken sendes tilbake til oss. Vær veldig nøye med å alltid angi en korrekt leveringsadresse. Du er selv ansvarlig dersom adressen er feilaktig og varene ikke kommer frem til deg.


5. Angrerett/ Åpent kjøp

Ifølge ”Distans- och hemförsäljningslagen” har du som kunde hos D.M. Retro alltid rett til å fratre avtalen ved å returnere dine varer til oss innen 14 dager etter at du har mottatt varen(e). For at du skal kunne bruke din angrerett må du returnere varen(e) i en ordentlig/uskadet skikk, i varens originalforpakning. Dersom du utnytter angreretten er det du som står for fraktkostnaden.

For spørsmål angående din betaling/faktura, vennligst kontakt Klarnas kundeservice på telefon 21 01 89 91

Når du gjør en retur på en del av et order der du har brukt en rabattkode må vi av administrative grunner ta bort rabatten fra hele bestillingen. De varene som du velger å beholde må derfor betales til ordinær pris.

Informasjon om hvordan du gjør din retur finner du på www.dmretro.se/retur 

Vi kan av hygieniske grunner ikke ta imot retur av skjønnhetsprodukter, bikinier og undertøy. Vi tar en administrativ avgift på kr.100 når du gjør en endring fra et bytte til en vanlig retur. Vær derfor nøye med å fylle i korrekte opplysninger på returlappen.


6. Reservasjoner

D.M. Retro reserverer seg for endringer i priser som følge av store prisavviker fra sine leverandører, feilskrivninger eller andre feil som ligger utenfor D.M.Retro sin kontroll. Les mer om uforutsigbare hendelser under Force Majeur nedenfor.


7. Forsinket levering

I blant kan det oppstå forsinkelser i leveringen. Dersom dette inntreffer frasier D.M. Retro seg all erstatningsansvar for eventuelle skader som kan ha tilkommet grunnet forsinkelsen.

8. Force Majeur

Dersom uforutsigbare hendelser som ligger utenfor D.M.Retro sin kontroll skulle inntreffe (For eksempel krig, naturkatastrofer, strids handlinger på arbeidsmarkedet, myndighetenes avgjørelse og liknende hendelser utenfor D.M.Retro sin kontroll) og at disse hendelsene gjør at D. M. Retro ikke kan holde avtaler/forpliktelser til deg som kunde, skal dette ligge til grunn for at D.M. Retro befris fra sine forpliktelser til å oppfylle nevnte avtaler.


9. Transportrisiko

Ditt ordre sendes som vanlig brev, det vil si uten sporingsnummer. Skulle pakken forsvinne eller ta skade under frakten til deg, står D.M. Retro ansvarlig for dette. Ved en eventuell retur til D. M. Retro er det du sammen med Posten som står ansvarlig for fraktrisikoen. 

Dersom din retur ikke kommer frem til D.M. Retro må du betale for ditt ordre. For din egen sikkerhet anbefaler D.M. Retro at returer sendes som sporbar post. Du skal ved anmodning fra D.M. Retro sende sporingsnummer for returen.


10. Skadet gods

Når du får hjem din pakke i postkassen er det viktig at du umiddelbart ser igjennom varene. Dersom emballasjen og innholdet skulle være skadet, meddeler du dette til ditt postkontor eller direkte til DHL. Spar alltid bekreftelsen du får på at ditt gods er skadet. Vi er takknemlige om du meddeler oss så raskt som mulig etter at det har inntruffet og dette må gjøres senest innen en uke etter at du har mottatt din bestilling.


11. Personvern

D.M. Retro følger den svenske ”personuppgiftslagen” som holder et høyt nivå for å gi individet beskyttelse på hvordan personopplysninger lagres. 

Ifølge denne loven må D.M. Retro be deg om samtykke til at opplysninger behandles og spares i Dennis M sin database. Gjennom kjøp hos D.M. Retro bekrefter du dette samtykket. Alle personopplysninger som du oppgir til D.M. Retro når du gjennomfører et kjøp kommer til å behandles av D.M. Retro i egenskap av personopplysningsansvarlig. 

Informasjonen kommer til å brukes med det formål at D.M. Retro ved kjøp skal kunne fullføre sine forpliktelser til deg samt i kommunikasjonen imellom D.M. Retro og deg som kunde.


12. Spesielle kjøpsvilkår ved kjøp av våre linser

Før du kjøper linser er det viktig at du forsikrer deg om at du ikke har noen form for øyeinfeksjon, problem med hornhinnen, øyeallergi eller noe kronisk øyeproblem. Ved minste tvil på om fargede linser passer deg bør du gå til en øyespesialist før du gjennomfører et kjøp. På linsenes produktbeskrivelse står det tydelig at du må oppbevare disse i separat linsebeholdere med linsevæske, gjøres ikke dette vil linsene dine tørke ut og kan dermed ikke brukes. Dersom øyet blir irritert, rødt eller tårefylt og dette pågår over lengre tid må du ta ut linsene umiddelbart og kontakte en øyespesialist. På grunn av hygieniske årsaker inngår ikke linser i angreretten.


13. Kundeservice

D.M. Retro tilbyr kundeservice via mail. Du når oss via vårt kontaktskjema her og vi svarer på spørsmål fra våre kunder innen 48 timer, oftest raskere enn det.


14. Reklamasjoner

Om du mottar en ødelagt vare, kan du reklamere. Ved reklamasjoner, gir vi deg med en ny feilfri vare i første omgang. Om du akkurat har mottatt varen, kan du også velge å utnytte angreretten og gjøre en retur, se punkt 5 for reglene for retur.

Dersom du velger å reklamere et produkt som du har valgt å betale med faktura er det viktig at du betaler fakturaen før forfallsdato for å unnvike ekstra kostnader. Vi kan dessverre ikke flytte frem fakturaer før reklamasjons-ærendet er ferdig behandlet.


15. Avbryte et ordre

Du kan som kunde avbryte et ordre helt frem til ordren sendes fra lageret vårt. For å avbryte ditt ordre kontakter du vår kundeservice på mail@dmretro.se. Ettersom vi oftest pakker alle ordrer veldig raskt, kan vi ikke garantere at en ordre går å avbryte.


16. Ekspress-levering

Gjennom å kjøpe ekspress-levering til ditt ordre, går din bestilling før alle vanlige ordrer i ordrekøen hos vår pakkeavdeling. Varer som finnes i lager sendes samme dag som du gjør din bestilling. Varer som ikke finnes i lager og bestilles med ekspress-levering går før i ordrekøen. Dersom du har ekspress-levering får du da prioritering ved at ditt ordre blir sendt først av alle ordre så raskt varen kommer inn på lager. 

Ordrer med ekspress-levering leveres normalt innen 1-5 arbeidsdager. For bestillingsvarer gjelder den leveringstiden som står spesifisert på respektive produkt siden. 

DMretro.se praktiserer Distans- och hemförsäljningslagen SFS 2005:59 

[ Last ned PDF Kilde: Konsumentverket ] 


Vi på D.M. Retro verner om individenes integritet og følger ”Personuppgiftslagen” (Den svenske personopplysningsloven). All personlig informasjon forblir konfidensiell og kommer ikke til å spres til en tredje part. 

[ Gå til Personuppgiftslagen ]